Onze
Workshops

Wilt u weten hoe u zelf goede, succesvolle en interactieve content kunt creëren voor uw eigen bedrijf? Studio Broekhuizen biedt geheel op maat workshops aan, met als basis de kennis die we hebben geworven uit De Beste Social Media.

Studio Broekhuizen gaf deze workshops de afgelopen jaren aan meer dan 100 (freelance) professionals en bedrijven zoals Soldaat van Oranje de Musical, United Nude, M-Lab, Theater Amsterdam, DigitasLBi, Milkshake Festival, VRT, Lumiere Film en The Voice of Holland. e.v.a.

Voor meer informatie, vragen over een workshop op maat of concrete wensen kunt u mailen naar diederik@studiobroekhuizen.nl of bellen naar 06-23992158.


De Beste Social Media-workshop

De click is dood, lang leve de interactie! Belangrijker dan het aantal followers of likes, is anno 2016 de mate waarin klanten daadwerkelijk bij een product betrokken zijn. Creatieve, aantrekkelijke content voor bedrijven speelt op Facebook, Twitter en Instagram dan ook een cruciale rol. Als je goed over je socialmedia-updates hebt nagedacht, zie je dat direct terug in de interacties. Het gaat niet om hoe hard je schreeuwt, het gaat erom wat je zegt.

De Beste Social Media-workshops van Studio Broekhuizen gaan dieper in op de verschillende aspecten van geslaagde updates op social media: Interactiviteit, Creativiteit, Actualiteit, Humor, Visuele kracht en bijvoorbeeld Tone of voice. Er komen inspirerende voorbeeldcases aan bod en de socialmedia-uitingen van deelnemers zelf worden geanalyseerd. Wat gaat goed en wat kan er beter? Daarnaast gaat u in deze workshop zelf aan de slag aan de hand van concrete uitdagende opdrachten. De resultaten worden besproken in groepsverband en aangevuld met praktische tips zodat de deelnemers met een flinke dosis inspiratie en nieuwe ideeën de workshop afsluiten.

Deze workshop komt voort uit het platform van Studio Broekhuizen “De Beste Social Media”. Hier vind je de beste voorbeelden van updates van bedrijven op social media. Geen gortdroge linkjes en suffe lappen tekst, maar aansprekende creatieve content.

 

Praktische workshop

“Maar hoe en wat kan ik als bedrijf of merk dan precies met Twitter, Facebook, Instagram en Snapchat?” Iedereen wil iets met social media maar veel bedrijven hebben geen idee hoe ze dat moeten aanpakken. In deze cursus treden we op een praktische manier binnen in de wereld van social media en worden de eerste stappen gezet voor een eigen ingenieuze, creatieve en onderscheidende socialmediastrategie.

Wat zijn de creatieve mogelijkheden van een bedrijfspagina op Facebook? Hoe post je een link, hoe deel je deze, hoe krijg je meer likes, welk platform past het beste bij je bedrijf? Hoe werken statistieken? Wat zijn de afmetingen van updates op social media? En nog belangrijker: hoe val je op doormiddel van verfrissende content? Wat voor redactionele toon sla je hierbij aan? En hoe kunnen medewerkers bijdragen aan het succes? Met een praktische workshop gaat met u op zoek naar de antwoorden op deze vragen en helpt deelnemers om de bedrijfsstrategie om te zetten in originele content voor social media.

Vorm en inhoud van de workshop kunnen worden aangepast aan het niveau van de socialmediakennis van uw bedrijf en medewerkers. Deze interactieve workshop kan een introductie zijn in de wereld van de social media, maar ook een verdieping voor hen die de kneepjes van het socialmediavak al onder de knie hebben. De duur van de workshop is variabel en in overleg: van eenmalige sessie van 2 of 3 uur tot meerdere workshops van bijvoorbeeld 1,5 uur per keer.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van Studio Broekhuizen.

Gelieve dit veld leeg te laten.